استفاده از سوشال مدیا برای بازاریابی پزشکی

رونق کسب و کار با بازاریابی تجهیزات پزشکی| فروش آنلاین محصولات پزشکی

اصول بازاریابی تجهیزات پزشکی

 

در دنیای امروز پزشکان آنقدر با مشغله های فکری و فیزیکی درگیر هستند که به قول معروف فرصت سر خاراندن را ندارند. پر مشغله بودن پزشکان معضلی است که تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با آن دست و پنجه نرم می کنند چرا که فرصتی برای بازاریابی تجهیزات پزشکی ندارند.

هشتاد درصد از پزشکان ادعا می کنند که آنها بیش از ظرفیت خود، بیمار پذیرش می کنند و این مسئله باعث اختلال در روند بازاریابی تجهیزات پزشکی شده است. در گذشته دسترسی به پزشکان و افرادی که در عرصه پزشکی فعالیت داشتند راحت بود.

تنها کاری که یک شرکت عرضه محصولات پزشکی باید انجام می داد ارسال پیشنهادات فروش به آنها و دعوت کردن از پزشکان برای ناهار و صحبت کردن درباره تجهیزات پزشکی بود.

در حال حاضر هم مشغله کاری پزشکان بسیار زیاد شده است و هم دیگر اجازه ارسال تبلیغات فروش به مطب آنها داده نمی شود. در چنین شرایطی باید فکری برای بهبود تاکتیک های فروش و بازاریابی تجهیزات پزشکی کرد زیرا دیگر روش ‌های قدیمی اثر گذاری گذشته را ندارند.

بازاریابی تجهیزات پزشکی
بازاریابی تجهیزات پزشکی

امروزه شرکت های عرضه تجهیزات پزشکی به روش‌ های جدید نیاز دارند تا بتوانند به فروش محصولات خود بپردازند. در این مقاله قصد داریم به چند اصل مهم در زمینه بازاریابی تجهیزات پزشکی اشاره کنیم که می تواند برای شما به عنوان ارائه دهنده محصولات مفید باشد.

 

با افراد ارتباط برقرار کنید نه با یک عنوان شغلی

در گذشته بازاریابی به صورت حضوری و رو در رو انجام می ‌شد اما دیگر دوران چنین روش ‌هایی به سر آمده است. امروزه شخصی سازی در عرصه بازاریابی در کسب نتایج عالی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

برخی از نویسندگان از این روند تحت عنوان برند سازی انسانی یاد می کنند و می گویند که ما همیشه برندهای مختلف را با توجه به قابلیت هایی که دارند قضاوت می کنیم. هر چه میزان قابلیت های یک برند بالاتر باشد و بتواند نظر مخاطب را به خوبی جلب کند ماندگاری بیشتری در بازار خواهد داشت.

ممکن است پزشکان به دلایلی که در قسمت بالا توضیح دادیم تمایلی به ارتباط با شما به عنوان بازاریاب تجهیزات پزشکی نداشته باشند اما شما می توانید با توجه به آنچه که مخاطب تان دوست دارد و آنچه که از آن دوری می کند فضا را برای گفتگو فراهم کنید.

 

از ایمیل استفاده کنید

علی رغم آن که برخی از افراد می ‌گویند دریافت چندین ایمیل در طول روز بسیار کسل کننده است هنوز هم از ایمیل به عنوان سرآمد روش های بازاریابی دیجیتال یاد می شود. در حقیقت ارسال ایمیل به کسب نتایج مطلوب کمک می کند و شاید بتوان گفت موفقیت چشمگیری را به دنبال دارد.

اولویت با ارتباطات آنلاین است
اولویت با ارتباطات آنلاین است

به عنوان مثال ۸۹ درصد از بازاریابان می ‌گویند که ارسال ایمیل اولین کانال آنها برای تبلیغات است. ارسال ایمیل برای بازاریابی تجهیزات پزشکی بهترین روش به منظور دسترسی به پزشکان پرمشغله است. ۶۸ درصد از افراد ترجیح می ‌دهند از ایمیل برای ارتباطات خود استفاده کنند و فقط ۱۱ درصد سایر روش های موجود را ترجیح می دهند.

 

به شخصیت سازی خریداران خود بپردازید

شخصیت سازی کمپین های بازاریابی یک اقدام چالشی است اما اکنون این سوال مطرح می شود که چگونه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی می توانند به شخصیت سازی بیشتر در بازاریابی خود بپردازند؟

موثرترین روش برای شخصیت دادن به خریداران مشخص کردن مشاغل آنها است. به عنوان مثال شرکت های تجهیزات پزشکی به جراحان، بیمارستان های خصوصی و دولتی، پزشکان و واحد اطلاعات مراکز پزشکی نیاز دارند. شخصیت سازی به شما کمک می کند تا بتوانید مشتریان ایده ‌آل خود را پیدا کنید و به جذب شان بپردازید.

دانش شخصیت سازی خریداران به شما یک بینش بسیار قوی می دهد تا بتوانید انگیزش های دقیق بازار، نگرانی ها، ناامیدی ها، فعالیت های کلیدی، مشکلات، و موفقیت ها را هدف قرار دهید. در نتیجه هنگامی که شما یک محصول مشابه را به چند نفر می ‌فروشید بدون شک روش بازاریابی، زبان انتخابی برای گفت و گو و تصویرسازی شما کاملاً متفاوت خواهد بود.

 

برای بازاریابی تجهیزات پزشکی به سراغ شبکه های اجتماعی بروید

استفاده از سوشال مدیا برای بازاریابی تجهیزات پزشکی
استفاده از سوشال مدیا برای بازاریابی تجهیزات پزشکی

ممکن است در نگاه اول شبکه های اجتماعی و استفاده از آنها یک روش ایده آل برای دستیابی به پزشکان به نظر نرسد. این نظر تا چند سال پیش درست بود اما دیگر چنین دیدگاهی صحت ندارد زیرا روش های بازاریابی در حال تغییر است.

در واقع پزشکان و جراحان از طریق کانال های دیجیتال اطلاعات مورد نیاز خود را در باره تجهیزات پزشکی به دست می ‌آورند و به دنبال راه های ارتباطی برای تماس با تولید کنندگان این تجهیزات در فضای اینترنت هستند.

در حقیقت ۵۰ درصد از پزشکان تمایل زیادی به شرکت در برنامه های ارتقا دهنده از طرف شرکت ‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی را دارند پس می توان با اطمینان گفت که بازاریابی تجهیزات پزشکی از طریق این مجرا بازدهی خوبی دارد.

 

بازاریابی تجهیزات پزشکی از طریق بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش عالی است که بر روی کاربران و ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند تاکید دارد. تولید محتوا در زمینه محصولات پزشکی می تواند از نوشتن مقاله تا تهیه عکس و فیلم ویدیویی متغیر باشد.

بازاریابی از طریق تولید محتوا
بازاریابی از طریق تولید محتوا

در هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود به خاطر داشته باشید که برای چه گروهی در حال تولید محتوا هستید. باید آنچه که به عنوان محتوا تولید می کنید به شرکت شما ارتباط داشته باشد تا بتواند نظر مخاطب را برای خواندن ادامه مطلب جلب کند.

به عنوان مثال اگر شما در حیطه فروش سرنگ انسولین فعالیت دارید می توانید در وب سایت خود محتوایی را تحت عنوان ‘نکاتی برای کنترل دیابت’ تولید کنید یا آنکه یک فیلم ویدیویی را آپلود کنید و در آن نحوه استفاده از سرنگ مخصوص خود را توضیح دهید.

در تولید محتوا دقت کافی داشته باشید چرا که کاربران شما به هیچ عنوان مطالب مفید را فراموش نمی کنند.

 

بازاریابی محصولات پزشکی را با ما تجربه کنید

اگر شما برای بازاریابی محصولات پزشکی آماده هستید می توانید روند کار خود را با ما شروع کنید. ما با به کارگیری تیم مجرب در عرصه طراحی سایت و تولید محتوا شما را به نتیجه دلخواه تان می رسانیم و مسیر دستیابی به موفقیت را کوتاه می کنیم.

ما با تکیه بر دانش روز و استراتژی بازاریابی دیجیتال برای حصول اهداف تان در کنار شما خواهیم بود. دیجیتال مارکتینگ باعث می شود شما زودتر به مشتریان مورد نظر خود دست پیدا کنید و از یک تجارت سود آور لذت ببرید. لذت موفقیت را با ما تجربه کنید و شیرینی آن را بچشید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *