دیجیتال مارکتینگ پزشکی

چرا بازاریابی پزشکی یکی از رموز موفقیت است؟| راهکارهای جذب بیمار به مطب

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

در دنیای مدرن امروز اکثر بیماران و خانواده های آنها برای پیدا کردن بهترین پزشک در حیطه بیماری خود به سراغ اینترنت می‌ روند و در این فضای مجازی به جستجو می‌ پردازند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از سایت های پزشکی در فضای اینترنت در دسترس قرار دارند اکثر بیماران ترجیح می دهند به سراغ آن دسته از سایت هایی بروند که پزشک سایت حضور فعالی دارد و به سوالاتی که از طرف بیماران مطرح می شود پاسخ فوری می دهد. طراحی سایت های پزشکی راهی برای بازاریابی پزشکی است.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی
دیجیتال مارکتینگ پزشکی

اصلا بازاریابی پزشکی یعنی جذب بیماران بیشتر به مطب و افزایش شهر پزشک. در صورتی که فرایند بازاریابی پزشکی به طور صحیح و با رعایت اصول اخلاقی انجام شود به نفع خود شما خواهد بود و باعث می‌ شود بیمارانی که شرایط مورد نظر شما را دارند به مطب تان کشیده شوند که این موارد به برند سازی شما کمک خواهد کرد.

 

چرا بازاریابی پزشکی اهمیت زیادی دارد؟

به طور کلی اهمیت بازاریابی پزشکی غیر قابل انکار است و برای تبلیغات و بازاریابی در عرصه پزشکی نیاز به یک متخصص که در این زمینه دارای مهارت و تجربه کافی است کاملاً ضروری به نظر می رسد. برای آنکه یک پزشک بتواند به بیماران مورد نظر خود دسترسی داشته باشد به تبلیغات نیاز دارد.

شاید شما تصور کنید که این کار غیر اخلاقی است اما واقعیت چیز دیگری است. شما با تبلیغ مطب خود به بیماران کمک می کنید تا بتوانند شما را بشناسند و از خدمات شما بهره مند شوند.

در گذشته تعداد زیادی از پزشکان و مراکز پزشکی از روش‌های قدیمی مانند تبلیغات رادیویی، چاپ کارت و تبلیغ در روزنامه ها برای برندسازی استفاده می‌کردند اما در دهکده کوچک جهانی امروز تعداد بسیار زیادی از افراد در وهله اول به سراغ اینترنت می‌ روند و شروع به سرچ کردن می نمایند.

اهمیت بازاریابی برای پزشکان
اهمیت بازاریابی برای پزشکان

اجازه بدهید برای تان یک مثال واقعی بیاورم. هنگامی که سه سال پیش بیماری ام اس در برادر من تشخیص داده شد من به سراغ اینترنت رفتم و شروع به سرچ کردن در خصوص پیدا کردن بهترین متخصص مغز و اعصاب در محل زندگی برادرم نمودم.

نتیجه ای که به دست آوردم شگفت‌انگیز بود و همین سرچ ساده خانواده من را به معروف ترین متخصص مغز و اعصاب ارجاع داد. با توجه به تجربه ای که در این زمینه داشته ام می‌ توانم با قاطعیت و اهمیت بازاریابی پزشکی در عرصه دیجیتال تاکید نمایم.

 

راه های جذب بیمار به مطب

تعداد زیادی از پزشکان مایل هستند که با بیماران خود در ارتباط باشند اما به علت نبود ارتباطات آنلاین و ابزارهای سودمند انجام چنین کاری میسر نخواهد بود. در حالی که داشتن یک وب سایت تخصصی باعث می شود بیماران با پزشک خود در ارتباط باشند و بتوانند از مطالب جدیدی که در سایت ارائه می شود استفاده کنند و حتی از آخرین دستاوردهای پزشکی مطلع گردند.

راهکارهای جذب بیمار به مطب
راهکارهای جذب بیمار به مطب

در تحقیقی که در ژانویه ۲۰۱۸ انجام شد محققان اعلام کردند که حدود ۷۴ درصد از کاربران فیس‌بوک حداقل روزی یک بار از این سایت بازدید می کنند. این رقم واقعا جالب توجه است.

چنین پدیده ای می تواند برای وب سایت شما هم اتفاق بیفتد چرا که اکثر افراد از طریق سرچ گوگل شما را پیدا می کنند و جذب مطب شما خواهند شد. در تحقیق دیگری مشخص شد که از هر سه نفر یک نفر برای کسب اطلاعات ضروری در عرصه پزشکی به سراغ اینترنت رفته و به جستجو در گوگل، یاهو و بینگ پرداخته است.

به طور کلی بازاریابی پزشکی از طریق روش های قدیمی به بازاریابی از طریق رسانه های مجازی تغییر ماهیت داده است.

 

شش اصل مهم در عرصه بازاریابی پزشکی

بیماران شما به اشکال مختلف شما و خدماتی که ارائه می دهید را پیدا می کنند. در ۸۷ درصد از موارد این فرایند از طریق گوگل و سرچ کردن محقق می شود و البته در اکثر مواقع این امر از طریق گوشی موبایل صورت می گیرد.

میلیون ها مدل برای سرچ کردن و پیدا کردن متخصصان مورد نظر بیماران وجود دارد و می‌توان از طریق رسانه های آنلاین از قبیل گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و سایر شبکه‌ های اجتماعی بیماران را به مطب جذب کرد.

۶ نکته مهم برای جذب بیمار به مطب به شرح زیر می باشد:

  •  اعتماد بیمار به پزشک و رمز موفقیت پزشک و معروف شدن مطب او است. پس باید سعی کنید خدمات پزشکی خود را به بیمارتان در بالاترین سطح ارائه دهید. با بیمار خود به نحوی برخورد کنید که گویی اولین بیمار شما است. از دیدگاه بازاریابی پزشکی اعتماد بیمار از لحظه ای شکل می گیرد که از وب سایت شما بازدید می کنند و به بررسی نقطه‌ نظرات بیمارانی می پردازد که قبلاً به شما مراجعه کرده اند.
  •  طراحی وب سایت به عنوان یک پل ارتباطی بین شما و بیمارتان عمل می کند. باید تلاش کنید که عملکرد وب سایت تان بهتر از آنچه که بیمار انتظارش را دارد باشد. تلاش برای طراحی یک وب سایت عالی همواره در برندسازی شما کاملا حیاتی خواهد بود.
اصول مهم در بازیابی پزشکی
اصول مهم در بازیابی پزشکی
  •  دریافت ۵ ستاره از سوی کاربران وب سایت در گوگل موثرترین اقدام برای جذب بیمار به مطب است. هر چه شما در رنکینگ گوگل امتیاز بالاتری به دست بیاورید به موفقیت نزدیک تر خواهید بود.
  •  اهمیت سئوی مطالب و تبلیغات را نادیده نگیرید. طراحی یک وب سایت عالی اقدامی چالش‌ برانگیز و مهم است اما به خاطر داشته باشید که اگر تلاشی برای سئو مطالب خود و بهینه سازی سایت تان نکنید قافیه را به راحتی باخته اید. تبلیغات در گوگل به بهبود روند جذب بیماران به مطب کمک خواهد کرد.
  •  حضور در شبکه های اجتماعی و ارتباط با بیمار رمز موفقیت شما است. چرا که آنها شما را فردی همدل و همراه می‌ بینند که رفع مشکلات جسمی شان برای شما اهمیت دارد و این مسئله باعث شده شما پیگیر وضعیت سلامت شان باشید.
  •  بارگذاری مطالب به صورت روزانه در سایت و به روز رسانی آن نیز یکی دیگر از اقدامات بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. در دنیای امروز تولید محتوای مناسب حرف اول را می‌ زند. برای تولید محتوا باید از یک تیم تخصصی بهره بگیرید تا مطالب حرفه ای و متناسب با نیاز بیمار را ارائه دهند.

 

چرا تبلیغات آنلاین بهتر از تبلیغات آفلاین است؟

این روزها فقط داشتن یک وب سایت بی نظیر و عالی برای جذب بیماران جدید کافی نیست. اگر شما می خواهید که بیماران فعلی خود را حفظ کنید پس به تاکتیک ها و برخی نرم افزار ها نیاز دارید.

باید خدمات آنلاین شما بر روی منافع بیمار و جنبه‌ های عاطفی خدمات پزشکی تمرکز داشته باشد که این مسئله در خصوص تبلیغات آفلاین از قبیل بیلبوردهای تبلیغاتی صدق نمی کند چرا که در این روش ارتباطی بین شما و بیمار شکل نمی گیرد.

بهترین کار این است که از یک تیم تخصصی در زمینه طراحی وب سایت و تولید محتوا کمک بگیرید تا به آنچه که انتظارش را دارید دست پیدا کنید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول
لینک منبع دوم


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *