طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی |راهنمای گام به گام راه اندازی مطب دندانپزشکی!

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی چگونه است؟یا این که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه چه کارهای باید انجام دهید تا بتوانید مطب دندانپزشکی خود را راه اندازی کنید؟
خب در این مطلب تصمیم داریم به تمام چیزهایی که باید راجع به راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی بدانید، اشاره ای داشته باشیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شود.

کاملا قابل درک خواهد بود اگر بگوییم که برای راه اندازی و نگه داشتن یک مطب دندانپزشکی ، نیازمند صرف زمان، پول و البته کار سخت خواهید بود.
از ابزار و ادوات یک مطب دندانپزشکی گرفته تا استخدام نیروی انسانی ، شگفت زده خواهید شد اگر بدانید چقدر پول و سرمایه لازم است تا بتوان یک کلینیک دندانپزشکی را افتتاح کرد.

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی
طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

تیم ما، با تجربه ی راه اندازی مطب ها و کلینیک های زیادی در تهران و دیگر شهرستان ها ، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بدانید که راه اندازی و گشایش یک کلینیک شخصی دندانپزشکی چگونه خواهد بود.
تا به انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

هزینه استخدام پرسنل مطب دندانپزشکی

برای این که مطب کوچک دندانپزشکی را راه اندازی کنید ، دست کم نیاز به استخدام یک دندانپزشک ، یک دستیار دندانپزشک و منشی خواهید داشت !
برای کلینیک هایی که بیش از یک دندانپزشک دارند ، به چیزهای بیشتری برای سازمان دهی بیماران نیاز خواهید داشت.
دستمزد استخدام یک دندانپزشک نیز به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اما بیشتر آن ها به ازای هر بیمار ، درصدی را نیز دریافت خواهند کرد.(البته این مسئله به میزان تجربه ی دندانپزشک و مهارت وی نیز بستگی خواهد داشت)
البته هزینه ی استخدام نیروهای انسانی به این بستگی دارد که در کلینیک شما چه تعداد پرسنل وجود دارد .به خاطر همین است که نمی توان بودجه ی ثابتی را برای آن در نظر گرفت!
غالب مواقع، کلینیک های بزرگ ، مدیر مطب هم دارند.اگر بگوییم که بخش زیادی از هزینه های شما صرف دستمزد پرسنل کلینیک می شود، بیراهه نگفته ایم.به طور کلی ، دستمزد نیروی انسانی در یک مطب حدوداً 25 درصد کل هزینه های شما را شامل می شود.

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی
طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

هزینه های مربوط به خرید یا اجاره ی یک مطب دندانپزشکی

گرچه هزینه های مربوط به خرید یا اجاره ی یک مطب دندانپزشکی به لوکیشن مطب و متراژ آن بستگی دارد اما در هر کجا از شهر تهران که بخواهید یک مطب را خریداری کنید ، هزینه ای بالغ بر 700 الی 1 میلیارد تومان خواهید داشت. این مبلغ برای رهن یک مطب با متراژ 80 متر در غرب تهران ، چیزی حدود 300 الی 350 میلیون تومان خواهد بود ( این اعداد و ارقام نسبی هستند و به متراژ ، لوکیشن و البته نوساز بودن ساختمان بستگی دارد)

اصولاً برای راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی به فضایی حدود 70 الی 100 متر نیاز خواهید داشت که بخشی از آن باید شامل اتاق انتظار بیماران ، اتاق عکس برداری و اتاقی باشد که قرار است عملیات دندانپزشکی در آن انجام شود!
دیگر ابزار و ادواتی که ممکن است در کلینیک شما نیاز به جای مخصوصی داشته باشند شامل موارد زیر است :
محل پذیرش بیماران
کمد فایل های بیماران
و…
البته باید هزینه های مربوط به تجهیز و آماده سازی مطب را نیز در نظر بگیرید. قطعا وقتی که یک ساختمان را برای راه اندازی مطب خود انتخاب می کنید ، باید در نظر داشته باشید که آماده سازی و تجهیز آن بر عهده ی شما خواهد بود.هزینه های مربوط به برق ، لوله کشی مناسب ، کابینت های مختلف ، سیستم گرمایشی و سرمایشی و…را نیز در نظر داشته باشید.

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی
طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

هزینه ی تجهیزات و لوازم مربوط به یک کلینیک دنداپزشکی

برا این که فضای مطب خود را به خوبی با تجهیزات مدرن دندانپزشکی تجهیز نیز ، نیاز به سرمایه ی زیادی خواهید داشت.
هزینه ی خرید یک یونیت دندانپزشکی ممکن است حتی از خرید یک خودروی معمولی در ایران هم بیشتر باشد!علاوه بر این ؛ خرید یک دستگاه عکس برداری x-ray هم می تواند هزینه ی زیادی برای شما در بر داشته باشد.

برای سایر سیستم ها و دستگاه های تصویربرداری ، از جمله کمپرسور هوا و پمپ هایی که برای تمیز کردن ابزارها و دریل های دندانی به کار می روند ، کامپیوتر ها ، اسکنر های لیزری و ابزارهای مختلف دندانپزشکی به همراه دستگاه های جانبی شان ، هزینه ی زیادی را باید صرف کنید.

طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی
طرح توجیهی کلینیک دندانپزشکی

تکنولوژی های جدیدی مثل دریل های لیزری، سیستم های ایکس-ری دیجیتال ، تاج دندان یک بار مصرف CEREC ، غربالگری سرطان دهان VELscope و دیگر ابزارهای موجود معمولا توسط مطب ها اجاره می شوند چرا که قیمت خرید آن ها می تواند برق را از سر صاحبان و دندانپزشکان بپراند!

هزینه های مربوط به آزمایشات دندانپزشکی ، بیمه و …
هزینه های آزمایشات دندانپزشکی به این بستگی دارد که مطب مربوطه چه تعداد بیمار خواهد داد. به همین دلیل نمی توان مشخص کرد که هر مطب باید به صورت سالانه ، چه مقدار برای این کار هزینه کند.
گرچه ، بررسی های مختلف نشان داده که حدود 10 درصد هزینه های مربوط به راه اندازی یک مطب دندانپزشکی به هزینه های آزمایشگاهی برمی گردد!!

بخشی از هزینه ها به مواد مصرفی در مطب برمی گردد. به عنوان مثال ، هزینه ی خرید تاج دندان ، پل دندان ، محافظ های دهان و دیگر ابزارهای مصرفی می تواند سنگین باشد!این وسایل در آزمایشگاه های مختلف ساخته می شود و دندانپزشک مطابق با نیاز بیمار باید آن ها را سفارش دهد.

شاید سوالتان این باشد که چرا خود دندانپزشکان در مطب های خود اقدام به ساخت آن ها نمی کنند؟!
پاسخ به این سوال بسیار ساده و بدیهی است :
به خاطر کمبود جا ، تجهیزات تخصصی مورد نیاز و البته نیروی کار متخصص!!

در نهایت باید بگوییم که صفر تا صد راه اندازی یک مطب دندانپزشکی می تواند بسیار هزینه بردار باشد.
همه چیز به بودجه و سرمایه ی اولیه شما بستگی خواهد داشت اما در هر صورت باید حداقلی ترین امکانات و شرایط را برای مطب خود فراهم کنید.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که این همه هزینه ای که برای راه اندازی یک کلینیک دندانپزشکی خواهید کرد بدون تبلیغات و معرفی مطب بی فایده خواهد بود.

تیم ما، با سال ها سابقه در حیطه های مارکتینگ و تبلیغات پزشکان، در خدمت شماست تا در کنار هم کلینیکی موفق و خوش نام تاسیس کنیم! شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *