10 تکنیک برتر بازاریابی برای پزشکان

پزشکان محترم : آیا با بهترین ایده های بازاریابی برای پزشکان آشنا هستید؟

 

امروزه تکنیک های فراوانی در زمینه بازاریابی برای پزشکان به چشم می خورد. این متد ها شامل موارد زیر می شود:

  • موتور جستجو گر بازاریابی
  • رسانه های اجتماعی
  • وبلاگ ها
  • ارسال ایمیل

در این مقاله با چندین متخصص درباره بهترین روش های بازاریابی برای پزشکان مصاحبه نموده ایم.

هر یک دیدگاه و دستاورد منحصر بفردی در این زمینه داشته اند که آن را با ما درمیان گذاشتند.

 

روش های بازاریابی برای پزشکان
روش های بازاریابی برای پزشکان

 

پس با ما همراه باشید تا با بروز ترین و بهترین ایده ها و تکنیک های بازاریابی برای پزشکان از زبان متخصصین آشنا شوید.

 

10 تکنیک برتر بازاریابی برای پزشکان

 

  • جذب مراجعین جدید بواسطه شرکت های منطقه ای

شرکتی که در منطقه شما قرار داشته و کارمندان زیادی دارد؛ و یا دفتر کاری که روبروی مطب شماست…

این ها موقعیت های فوق العاده ای برای جذب بیماران جدید هستند. خصوصا اگر بعضی از کارمندانشان جزء مراجعین شما هستند.

 

  • برای مراجعینتان کارت پستال تبلیغاتی ارسال کنید.

درصورتی که خدمات و یا روش های درمانی جدیدی ارائه می دهید می توانید با ارسال کارت پستال برای مراجعین خود تبلیغات انجام دهید.

همچنین با این کار می توانید به بیماران تان تاریخ بررسی وضعیت سلامتی شان را یادآوری کنید.

بطور مثال در فصل زمستان برنامه چکاپ سرماخوردگی بگذارید و یا طی ماهی که روز سرطان سینه در آن ثبت شده، به بیمارانتان تست ماموگرافی سینه را یادآوری کنید.

 

قابل توجه متخصصین و مراکز پزشکی :

موفقیت و شهرت اتفاقی نیست!

اگر می خواهید در فضای مجازی بیشتر شناخته شده و مراجعین بیشتری داشته باشید!

اگر می خواهید سیستم نوبت دهی دقیق تری داشته باشید!

اگر بدنبال روش های نوین و جذاب و البته کم هزینه برای جذب بیماران خود هستید!

به ما اعتماد کنید و به سایت زینوم مراجعه نمایید. مطمئن باشید پشیمان نمی شوید!

مشاورین و متخصصین ما در این مرکز با دانش روز و آگاهی کامل از سیستم های نوین مارکتینگ و تبلیغات در زمینه وب سایت پزشکی، در تلاش هستند تا بهترین خدمات و مشاوره را به شما ارائه دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تماس با مرکز زینوم اینجا را کلیک نمایید.

  • بطور مداوم بازاریابی کنید.

یکی از رمز های موفقیت شما، بازاریابی است. حتی برای افراد تکراری! با این کار می توانید مراجعین جدیدی را بسمت خود بکشانید.

 

تبلیغات در رسانه ها
تبلیغات در رسانه ها

 

تنها با بکارگیری چند تکنیک ساده می توانید هزینه ای را که برای تبلیغات در رسانه، تهیه بروشور و کارت پستال و سایر روش های تبلیغاتی کرده اید، چند برابر بدست آورید.

 

  • از تبلیغات فیس بوک برای “ارائه سرویس بلیط ارزان بصورت رایگان” استفاده نمایید.

از تبلیغات هدفمند فیس بوک برای ارائه سرویس بلیط ارزان بصورت رایگان استفاده نمایید.

با این کار می توانید مشتریان بیشتری را با فعالیت خود آشنا کنید.

کاری کنید اولین تجربه شان با شما خیلی عالی بوده و باز هم به مطبتان مراجعه کنند.

استراتژی ما ارائه خدمات رایگان و ابتدایی به مراجعین بود تا آنها را به زمینه کاریمان معرفی کنیم.

بعد از این که مراجعه کننده تجربه خوبی با ما داشت، طبیعتا باز هم به مطب مان مراجعه کرده و به این کار ادامه دهد.

این روش براحتی برای بازاریابی برای پزشکان و هر فعالیت درمانی دیگری نیز جواب می دهد.

بعنوان مثال این تکنیک را می توان بصورت رایگان در مراکز پزشکی زیر نیز انجام داد:

  • تعدیل بدن قبل از جلسه اول ماساژ در کلینیک ماساژ
  • تمیز کردن محیط دندان ها در مطب دندان پزشکی
  • چکاپ و یا معاینه فیزیکی در مطب پزشک داخلی

 

فیس بوک، یکی از روش های بازاریابی برای پزشکان
فیس بوک، یکی از روش های بازاریابی برای پزشکان

 

  • برندی با لوگوی خاص خودتان بسازید.

هنگامی که لوگوی شخصی داشته و آن را بصورت یک برند معرفی کنید، قدم بزرگی برای بازاریابی برداشته اید.

وقتی بیمار در سایت هایی مانند ZOCDOC پروفایل پزشکی را چک کرده و با لوگوی خاصی روبرو می شود، کار شما بچشم می آید.

برای این کار می توانید یک طراح گرافیک استخدام کرده و حتی ایده های خود را روی برندتان پیاده کنید.

 

  • برای معرفی فعالیت پزشکی خود می توانید در رسانه ها حضور پیدا کرده و با آن ها مصاحبه کنید.

حضور در رسانه و گفتگو درباره فعالیت تان باعث آشنایی افراد با شما و در نتیجه روانه شدن سیل مراجعین به مطب تان می شود.

همچنین این کار سبب افزایش برندینگ و تخصص شما می شود.

اغلب حضور در رسانه تکنیکی است که نادیده گرفته شده و خیلی بکار گرفته نمی شود.

خصوصا به این دلیل که نیاز به زمان، پیگیری و مهم تر از همه آشنایی با روال کار تهیه کننده، ادیتور و نویسنده برنامه دارد.

وقتی این کار بخوبی انجام شود می تواند نتایج فوق العاده ای برای بازاریابی فعالیت تان بهمراه داشته باشد.

در غیر اینصورت، رسانه بهترین وسیله برای فراموش شدن شماست.

 

مصاحبه با پزشکان در رسانه ها
مصاحبه با پزشکان در رسانه ها

 

  • پلتفرم مدیریت اعتباری خود تان را برپا کنید.

مراجعین و بیماران بدنبال پزشکی هستند که توجه زیادی به دیدگاه ها و انتقادات دارد.

پزشکانی که روی پلتفرم مدیریت اعتباری سرمایه گذاری می کنند، قادرند:

  • بطور خودکار درخواست ارائه دیدگاه و انتقاد دهند.
  • فرکانس دیدگاه های 5 ستاره را ارتقا دهند.
  • بطور بالقوه شرایطی را که منجر به ارائه دیدگاه های منفی می شود، از بین ببرند.

با در اختیار داشتن سیستم مدیریت اعتباری توجه بیماران را بسوی پلتفرم دیدگاه ها معطوف می کنید.

این کار برای فعالیت شما بسیار سودمند است چرا که تاثیر خوبی روی مراجعین جدید و نهایتا جذب آنها دارد.

تکنیک دیگری که در زمینه بازاریابی برای پزشکان تاثیر فوق العاده ای دارد اینست:

از تمامی مراجعین و بیماران خود بخواهید تا نظرات شان را درباره تجربه خود در مرکز پزشکی شما اعلام کنند.

هنگامی که یکی از کارمندان شما از بیمار بخواهد این کار را انجام دهد و وی موافقت کند، می توان از پلتفرم دیدگاه ها و امتیازدهی برای شروع این پروسه استفاده نمود.

بطور ایده آل سیستم طوری طراحی شده است که بیماران شاد را تشویق کرده تا نظر خود را درباره تجربه شان ارائه کنند.

 

  • برای مارکتینگ از تیم پزشکی و مطب خود و همچنین خدماتی که به مراجعین ارائه می دهید، عکس گرفته و استفاده کنید.

با استفاده از این تصاویر حقیقی و تاثیر گذار برای بازاریابی و حتی در وب سایت تان، فعالیت خود را به بهترین وجه به دیگران معرفی کنید.

با این کار مراجعین و بیماران آینده نگر، تلفن را برداشته و با شما تماس می گیرند.

 

  • برای مارکتینگ کار خود در رسانه های اجتماعی از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

برای داشتن یک کمپین موفق در رسانه های اجتماعی می توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

این افراد در زمینه ایجاد کمپین اجتماعی، مدیریت و کنترل آن تخصص داشته و حتی می توانند برای شما کمپین تبلیغات اجتماعی راه بیندازند.

همچنین بخوبی می توانند شما را در انجام فعالیت های زیر راهنمایی کنند:

  •  طراحی وب سایت
  • مارکتینگ موتور جستجوگر و بهینه سازی آن
  •  اجرای تبلیغات
  •  مدیریت فهرست های دیجیتال
  • انواع خدماتی که نشاندهنده حضور آنلاین شما هستند

 

کمپین تبلیغات اجتماعی
کمپین تبلیغات اجتماعی

 

  • سعی کنید با ارسال ایمیل یا پیامی با عنوان “خیلی وقت است از شما خبر نداریم، دلمان برایتان تنگ شده”، توجه بیماران قدیمی خود را بسوی خود جلب کنید.

تکنیک های بازاریابی آنلاین بسیار مهم هستند، اما متخصصین بازاریابی در این باره می گویند: “برای اینکه بخواهید مردم را متقاعد کنید تا به پزشک خاصی مراجعه کرده و از دوستان و اقوام خود نیز بخواهند این کار را انجام دهند، نباید فقط به “حضور مجازی خود” اکتفا کنید.”

از این فضای مجازی می توانید برای دعوت دوباره آنها به مطب تان استفاده کنید.

حتی می توانید آفرهای شگفت انگیزی برای بیماران قدیمی خود در نظر بگیرید.

 

  • عضو اتاق بازرگانی منطقه خود شوید.

با حضور در اتاق بازرگانی منطقه خود بعنوان یکی از اعضای این مرکز، با سایر مشاغل منطقه خود آشنا شده و می توانید زمینه فعالیت خود را معرفی کنید.

با انجام تبلیغات در این اتاق جهت بازاریابی برای پزشکان، از اصول بازاریابی گرفته تا ارائه آفرهای تبلیغاتی، می توانید مراجعین بیشتری را بسوی مطب خود هدایت کنید.

 

  • با راه اندازی “چالش فیتنس” به جمع هواداران فیس بوک بپیوندید.

در ابتدا بسیاری از متخصصین پزشکی نمی دانستند که داشتن هواداران فیس بوکی چه تاثیری در جذب مراجعین جدید دارد.

 

پیگیری بیماران در بازاریابی پزشکی
پیگیری بیماران در بازاریابی پزشکی

 

با این حال داشتن صفحه فیس بوک روش بسیار موثری در بازاریابی برای پزشکان، حفظ بیماران قدیمی و جذب مراجعین جدید بشمار می رود.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://fitsmallbusiness.com/medical-practice-marketing/

 


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *