طراحی سایت ویژه پزشکان

هفت نکته طلایی در خصوص طراحی سایت ویژه پزشکان| طراحی وب سایت پزشکان

نکاتی در رابطه با طراحی سایت ویژه پزشکان

طراحی سایت ویژه پزشکان در واقع تصویر سازی مجازی از مطب آنها است به عبارتی یک نمای کلی و مجازی از خدماتی است که در مطب خود ارائه می دهند. در صورتی که طراحی سایت ویژه پزشکان دارای ساختار مناسب و ظاهری جذاب باشد مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

جذب بیماران بیشتر بهترین کاری است که یک سایت می‌ تواند برای پزشک انجام دهد و اصلاً هدف از طراحی سایت همین است. طراحی سایت به بهترین نحو ممکن به بهبود عملکرد پزشک، افزایش شهرت پزشک، ارتقاء موقعیت شغلی او و افزایش تعداد بیماران کمک خواهد کرد.

در این مقاله به توضیح نکاتی در خصوص طراحی سایت ویژه پزشکان می پردازیم که باید بر یک گروه خاص از بیماران که نیازها و انتظارات ویژه‌ ای دارند تمرکز کنید.

 

نکته اول: سایت شما باید مخاطبان خاص را هدف قرار دهد

مطب پزشک بر اساس نوع بیمارانی که دارد و تخصص پزشک تعریف می شود ولی ظاهر کلی مطب یک جراح ارتوپد بدون شک شبیه مطب متخصص کودکان است. اما هر تخصص در حیطه پزشکی با بیماران مختلفی سروکار دارد و قطعاً به دکور متفاوتی نیز نیاز خواهد داشت.

طراحی سایت ویژه پزشکان
طراحی سایت ویژه پزشکان

این مسئله در خصوص وب سایت های پزشکی نیز صدق می کند. طراحی ویژه سایت بر اساس نوع بیماران مطب مشخص خواهد شد زیرا هدف از طراحی سایت، جذب بیماران بیشتر است. سایت های پزشکی باید از طراحی بسیار جذاب استفاده کنند تا مخاطبان خود را هدف قرار دهند زیرا پزشک می خواهد که خواسته های ویژه یک گروه خاص را برآورده کند.

اگر بیماران شما جوان هستند بدون تردید باید از بازی رنگ ها بهره بگیرید و رنگ بیشتری را در ساختار سایت تان مورد استفاده قرار دهید. اما اگر مخاطبان سایت افراد مسن و افرادی که ناتوانی جسمی دارند هستند باید طراحی آن بسیار ساده باشد. حتماً برای مطالبی که در سایت تان ارائه میدهید از تصاویر مرتبط استفاده کنید.

 

نکته دوم: طراحی سایت شما باید ساده و واضح باشد

سادگی خیلی بهتر از پیچیدگی است. این قانونی است که در خصوص طراحی بهترین وب سایت های پزشکی مطرح شده است. طراحی وب سایت شما باید به نحوی باشد که مخاطب بتواند فوراً به این نتیجه برسد که به یک سایت پزشکی سر زده است نه آنکه تازه بعد از ۵ ثانیه بفهمد سایت پزشکی را برای بازدید انتخاب کرده است.

سادگی سایت
سادگی سایت

حفظ تعادل راز موفقیت است یعنی از استفاده بیش از حد از عکس خودداری کنید و تا جایی که می توانید سایت خود را در عین حال ساده و جذاب طراحی نمایید. با خودتان فکر کنید ببینید چه چیزی باعث می شود بیماران شما تجربه مثبتی را از حضور در وب سایت شما به دست بیاورند و چگونه می توانید بیماران خود را قانع کنید به مطب شما سر بزنند.

 

نکته سوم: از طراحی وب برای ارائه اطلاعات کلیدی استفاده کنید

در طراحی وب سایت پزشکی و به طور کلی تبلیغات پزشکی به نکته بسیار مهمی که باید توجه کنید این است که به ارائه نکاتی بپردازید که دقیقاً بیمار دوست دارد هنگام ورود به مطب شما به آنها دست پیدا کند. کل طراحی وب سایت شما باید حول محور یک مسئله بچرخد.

ارائه اطلاعات ضروری در سایت
ارائه اطلاعات ضروری در سایت

در صورتی که از این روش پیروی کنید می توانید مزایای بسیار زیادی را از وب سایت خود به دست بیاورید. برای همه صفحات خود عناوین مشخصی را طراحی کنید تا از کج فهمی جلوگیری شود. اطلاعات ضروری و مهم درباره خودتان را در صفحه اول و در قسمت بالای آن قرار دهید تا توجه مخاطبان را جلب کند.

به طور کلی هدف از طراحی سایت ویژه پزشکان یا بیمارستان ها این است که اطلاعات مورد نیاز بیماران به نحوی ارائه شود که آنها به این نتیجه برسند شما فوراً به ارائه خدمات رسانی به مراجعین خود خواهید پرداخت.

 

نکته چهارم: وب سایت شما باید روی گوشی موبایل به خوبی اجرا شود

بهترین وب سایت های پزشکی در سراسر جهان به نحوی طراحی شده اند که بر روی هر نوع دستگاهی صرف نظر از اندازه صفحه آن قابل اجرا باشند. اگر می خواهید که در میان وب سایت های معروف در حوزه سلامت دیده شوید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

قابلیت اجرای سایت روی همه دستگاه ها
قابلیت اجرای سایت روی همه دستگاه ها

پلتفرم های طراحی متعددی وجود دارند که این قابلیت را به صورت خودکار فعال می ‌کنند و به سهولت دسترسی کاربران به وب سایت های مختلف کمک می کند. در این شرایط وب سایت شما به خوبی روی هر نوع دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد کار خواهد کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت دوره ای عملکرد وب سایت خود را روی دستگاه‌ های مختلف امتحان کنید و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

 

نکته پنجم: استفاده از محتوای دیداری در طراحی سایت ویژه پزشکان را فراموش نکنید

داده های آماری نشان داده است که استفاده از محتوای دیداری اعم از فیلم یا فایل ویدیویی در طراحی سایت ویژه پزشکان، در مقایسه با متن بدون عکس بیشتر به اشتراک گذاشته خواهد شد. به همین دلیل بهترین وب سایت های پزشکی از محتوای دیداری برای بازدهی بهتر استفاده می کنند.

البته به خاطر داشته باشید که باید از افراط خودداری کنید و جانب اعتدال را رعایت نمایید. استفاده افراطی از عکس و فیلم مخرب است و حواس مخاطب را از مطالب اصلی پرت می ‌کند و عدم استفاده از آنها نیز بدون تردید باعث بی توجهی و نادیده گرفتن یک مطلب خواهد شد.

بدون شک استفاده از فایل ویدیویی یا اسلایدشو به سرعت باعث جلب توجه مخاطبین می‌ شود. باید به شدت از استفاده از فایل های ویدیویی با حجم بالا خودداری کنید زیرا تاثیر بدی بر زمان بارگذاری صفحات خواهند داشت. پایین بودن سرعت بالا آمدن صفحات باعث دلسردی بازدید کنندگان و اجتناب از مطالعه متن وب سایت شما خواهد شد.

 

نکته ششم: از عناصر طراحی برای ارتباط با بیماران وب سایت خود استفاده کنید

اگر دوست دارید ارتباط بین شما و بیماران تان قوی تر باشد باید شرایطی را فراهم کنید که آنها بدون نیاز به برقراری تماس با مطب شما بتواند وقت ملاقات خود را تعیین کنند. شما می توانید با طراحی یک بخش ویژه در وب سایت خود برای تعیین وقت در این راستا به آنها کمک کنید.

تسهیل ارتباط بیمار با شما
تسهیل ارتباط بیمار با شما

همچنین می توانید با تسهیل در نحوه پرداخت حق ویزیت گام محکمی را در این زمینه بردارید. برخی از راه حل های تعاملی که شما می توانید در وب سایت خود ارائه دهید تا ارتباط بهتری بین شما و بیمار تان شکل بگیرد به شرح زیر می باشد:

  • طراحی فرم هایی که بیماران بتوانند اطلاعات مهم خود از قبیل بیمه، شماره تماس و بیماری خود را در آن ثبت کنند.
  • طراحی برخی کلیدها برای انجام اقدامات مختلف از قبیل تعیین وقت ملاقات و مواردی از این دست

بدون شک شما می خواهید که وب سایت تان در میان بهترین وب سایت های پزشکی دیده شود زیرا دوست دارید در حوزه تخصصی خود به چشم بیایید و حرفی برای گفتن داشته باشید. وب سایت شما یعنی عملکرد شما در فضای مجازی به همین دلیل شما باید تصویر خوبی را در این فضا از خود ارائه دهید تا بتوانید بیماران بیشتری را جذب کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی سایت ویژه پزشکان و تبلیغات در گوگل به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

 

نکته هفتم: اجازه بدهید وب سایت تان شما را معرفی کند

صرفا داشتن یک مدرک پزشکی و آموزش و تجربه برای شما کافی نیست. عملکرد شما یک نوع تجارت است و شما باید برند خود را بسازید و به این ترتیب به مدیریت آن بپردازید. ساخت برند به شما کمک می کند از هیاهوی فاصله بگیرید و بگذارید وب سایت تان به معرفی شما بپردازد.

برندسازی پزشک
برندسازی پزشک

به این ترتیب می توانید به ایجاد ارتباط عاطفی با بازدید کنندگان سایت خود بپردازید. برند سازی باعث می‌شود که شما مراجعه کنندگانی وفادار داشته باشید که به سراغ سایر پزشکان نمی روند. این نکته طلایی را به خاطر داشته باشید که اکثر افراد دوست دارند تجربیات شان را برای دیگران بیان کنند پس از تجربه خوبی را از مراجعه ی آنها به مطب خود بسازید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی
لینک منبع اول

لینک منبع دوم


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *