آگهی پزشکی
آگهی پزشکی، یک روش تخصصی برای معرفی مراکز پزشکی، خدمات درمانی، متخصصان و کلینیک های پزشکی است. اگر شما هم به دنبال روش مناسبی برای تبلیغات پزشکی خود هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
تعریف آگهی تبلیغاتی
ایجاد یک آگهی تبلیغاتی مناسب، یک تخصص است. آگهی تبلیغاتی روشی برای معرفی کسب و کار یا خدماتی است که ارائه می دهید. ممکن است شما یک پزشک متخصص باشید. ممکن است ارائه دهنده خدمات پزشکی باشید. ممکن است فروش یا تولید محصولات پزشکی را به عهده داشته باشید. در واقع، این که شما به چه کاری اشتغال دارید، مهم نیست. آنچه مهم است این است که در هر حرفه و در هر جایگاهی، بی نیاز از تبلیغات نیستید.
انواع آگهی های تبلیغاتی
آگهی های تبلیغاتی به انواع بسیار زیادی وجود دارند. بسته به حرفه و کار شما، انواع خاصی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، هیچ قانون کلی وجود ندارد که تعیین کند برای هر حرفه، چه نوعی از آگهی ها مناسب است. انتخاب نوع آگهی به سلیقه شما بستگی دارد. البته فراموش نکنید که لازم است اصول و تکنیک های یک آگهی مناسب را رعایت کنید.
تبلیغات تلویزیونی
شاید تصور عده ای این باشد که تلویزیون پر بازدید ترین و محبوب ترین رسانه ای است که مردم تماشا می کنند. بنابراین تصور می کنند که اگر تبلیغات تلویزیونی داشته باشند، حتما موفق خواهند بود. البته که این طور نیست. به دو دلیل این فرضیه رد می شود.
دلیل اول
تلویزیون برای همه قشرهای جامعه، رسانه محبوبی نیست. بسیاری از افراد هستند که یا تلویزیون مشاهده نمی کنند یا تبلیغات آن را دنبال نمی کنند. بنابراین تلویزیون، انتخاب مناسبی برای تبلیغات شما نیست.
دلیل دوم
تلویزیون یک رسانه عامه پسند است. بنابراین برای هر نوع از تبلیغاتی مناسب نیست. شما نمی توانید تبلیغات تخصصی مربوط به حرفه پزشکی را در تلویزیون ارائه دهید. چون احتمالا افراد زیادی هستند که از آن سر در نمی آورند.
رادیو
بعد از تلویزیون، رادیو هم رسانه محبوبی است که می تواند برای تبلیغات شما به کار گرفته شود. اما استفاده از رادیو هم به یک دلیل خاص، توصیه نمی شود. دلیل آن این است که در رادیو، ارتباط چشمی با مخاطب وجود ندارد. ارتباط چشمی مخاطب با آگهی شما، نقش مهمی در موفقیت تبلیغات دارد.
روزنامه ها و مجلات
روزنامه ها و مجلات هم می توانند انتخاب مناسبی برای تبلیغات باشند. روزنامه ها و مجلات، می توانند عمومی و عامه پسند باشند. البته این نوع از مطبوعات انتخاب مناسبی برای تبلیغات حوزه پزشکی نیستند. بهتر است از روزنامه ها و مجلات تخصصی استفاده کنید که اطلاعات دقیق و صحیحی را به مخاطب ارائه می دهند. بدیهی است که این نوع از مطبوعات، مخاطب کمتری دارند.
تبلیغات آنلاین
بهترین روش برای تبلیغات، تبلیغات آنلاین است. امروزه تقریبا همه افراد به اینترنت دسترسی دارند و روش جستجوی آنلاین را بلدند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که اطلاعات پزشکی مورد نیاز خود را از اینترنت به دست آورند. اگر شما یکی از کسانی باشید که از طریق سایت ها یا شبکه های اجتماعی، خودتان را معرفی کنید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان با شما بهتر آشنا شوند.
انواع تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین، انواع مختلفی دارند که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم. فراموش نکنید که یک تیم متخصص، می توانند همه انواع تبلیغات آنلاین را به شیوه ای موثر انجام دهند.
شبکه های مجازی
شبکه های مجازی، در دسترس ترین انواع تبلیغات آنلاین هستند، اما الزاما موثرترین نیستند. دلیل آن هم این است که در این شبکه های مجازی، کاربر فیک زیاد است. ممکن است شما هزاران بازدید کننده داشته باشید، اما مراجعین شما کم باشند.
تبلیغات در سایت
می توانید از سایت های پر بازدید برای تبلیغات خود استفاده کنید. اما باید مطمئن باشید که این سایت های پر بازدید، محل مناسبی برای تبلیغات شما هستند. بعضی از سایت ها، به ازای تبلیغات از کاربر پول می گیرند. این کار برای کاربران دافعه ایجاد می کند. آن ها نه تنها تبلیغات شما را نمی بینند بلکه ممکن است تصور کنند شما فقط به دنبال درآمد هستید و خدمات شما را زیر سوال ببرند.
طراحی سایت
می توانید به جای اینکه در سایت های مختلف و پراکنده، تبلیغات ارائه دهید، سایت خودتان را داشته باشید. وقتی طراحی سایت خود را به یک تیم متخصص و حرفه ای می سپارید، نه تنها خدمات شما به درستی معرفی می شوند، بلکه پشتیبانی و به روز رسانی سایت شما هم همیشه انجام می شود. بنابراین مخاطب شما می تواند با اطمینان کامل اطلاعات مورد نیازش را به دست آورد.
ویژگی های یک آگهی تبلیغاتی
اگر قرار باشد در تبلیغات آنلاین حضور داشته باشید، باید اصول مربوط به این نوع از تبلیغات را بشناسید. حتما شما هم نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده اید. واژه ای به ظاهر ساده که می تواند دنیای بی انتهایی را به شما نشان دهد. بازاریابی اینترنتی، در واقع همان علمی است که به شما کمک می کند یک آگهی تبلیغاتی مناسب برای معرفی خود در دنیای دیجیتال بسازید.
صداقت در آگهی
اولین و مهم ترین نکته در ساخت یک آگهی، صداقت است. لازم نیست در مهارت ها و تخصص خود، دانش یا سابقه علمی خود اغراق کنید. فقط کافی است آن را به شیوه صحیحی ارائه دهید. ارائه درست و دقیق اطلاعات، یک تخصص است که به کمک یک تیم حرفه ای، میسر می شود.
سادگی بیان
آگهی تبلیغاتی شما باید ساده باشد. لازم نیست تعداد زیادی از واژه های تخصصی را در متن آگهی خود بیاورید. فراموش نکنید که آگهی شما باید به شیوه ای باشد که برای مخاطب به آسانی قابل فهم باشد.
ماندگاری آگهی
آگهی تبلیغاتی شما باید به شیوه ای باشد که به راحتی در حافظه مخاطب باقی بماند. یک شعار تبلیغاتی جالب، یک لوگوی خاص یا یک طراحی زیبا می تواند آگهی شما را ماندگار کند. این ها مهارت هایی است که یک تیم حرفه ای دارند.
قابل انتقال بودن
قدیم ها، روش تبلیغ سینه به سینه یکی از روش های موثر بود. این روش الان هم تاثیر دارد. فقط روش انتقال آگهی تغییر کرده است. اگر آگهی پزشکی شما نظر یک مخاطب را جلب کند، ممکن است توسط همان مخاطب به افراد دیگر هم معرفی شود.
برند سازی
برند شما، شاخصه حرفه شماست. یک تیم حرفه ای می تواند شما را به نحوی معرفی کند که تبدیل به برند شوید. برند می تواند شما را در بین سایر همکارانتان، متمایز کند. برندسازی مهارت مهمی است که یک تیم حرفه ای باید داشته باشد.
منابع
نگارش شده توسط: سیمین معروف