برندسازی شخصی
برندسازی، در تعریف، به ایجاد یک نماد، نام یا طراحی خاص است. این برند می تواند معرف یا نشانه ای از کسب و کار شما باشد. برندسازی باعث می شود که محصول یا کسب و کار شما به راحتی از بقیه تولیدات شناسایی شود. این کار باعث می شود که شما بتوانید در بازار شلوغ کسب و کار، خودتان را به راحتی به مشتری های خود معرفی کنید.
اهمیت برندسازی شخصی
برندسازی شخصی می تواند معرف یا نشانه خوبی از شما و کسب و کارتان باشد. اگر شما بتوانید کسب و کار خودتان را به صورت برند ارائه دهید، در حقیقت می توانید از جایگاه کسب و کارتان در بازار اطمینان داشته باشید.
کتاب های برندسازی شخصی
اهمیت برندسازی شخصی آن قدر زیاد است که در این باره کتاب های مختلفی تالیف وترجمه شده است. یکی از مهم ترین کتاب هایی که در این زمینه، تالیف شده است، کتاب “هفت گام عملی در برندسازی شخصی” است که توسط علیرضا رضایی تهیه شده است.
ویژگی های یک برند خوب
قابل شناسایی بودن
همه شما اپل را با لوگوی سیب گاز زده می شناسید. اگر این لوگو را روی گوشی های موبایل ندیده بودید، آیا می توانستید تشخیص بدهید که این لوگو برای چه محصولی است؟ بسیاری از این افراد به این سوال، پاسخ منفی داده اند.
دلیل آن این است که این برند، هیچ توضیحی درباره محصول مربوطه نمی دهد. در واقع باید توجه داشته باشیم که یک برند خوب، برندی است که ویژگی های محصول یا کسب و کار را معرفی کند. این کار به کاربر کمک می کند که بتواند آگاهانه تر درباره محصول یا کسب و کار شما اطلاعات به دست بیاورد.
قابلیت به خاطرسپاری
برندی که طراحی می کنید -خواه لوگو باشد یا یک شعار تبلیغاتی- باید ساده باشد. یک برند خوب، برندی است که به راحتی در ذهن کاربر بماند. مثلا یادم هست که صاایران، تبلیغی داشت با شعار “صاایران، هر روز بهتر از دیروز”. این شعار تا مدت ها در ذهن همه مردم ایران مانده بود. چون هم شعار آسانی بود و هم منحصر به فرد بود.
تاثیرگذار بودن برند
Jeff Bezos، یک کارشناس مطرح برندسازی و تبلیغات، می گوید: “برندها همان چیزهایی هستند که مردم درباره شما و در غیاب شما می گویند. بنابراین باید برندی که طراحی می کنید، آن قدر تاثیر گذار باشد که همیشه در خاطر مردم بماند. این تاثیر گذار بودن می تواند به خاطر رنگ یا شکل برند شما باشد.
چرا برندسازی مهم است؟
برندسازی به این دلیل مهم است که می تواند کسب و کار شما را شاخص کند. برندسازی می تواند دیدگاه کاربران را نسبت به کسب و کار شما عوض کند. به زبان ساده تر، برندسازی می تواند ارزش ویژه ای به کسب و کار شما بدهد.
معرفی کسب و کار
برندسازی می تواند کسب و کار شما را به کاربران بشناسد. به عنوان مثال، اگر یک لوگوی جالب داشته باشید، کاربر در هر جایی که این لوگو را ببیند، به یاد کسب و کار شما می افتد. برندسازی باید آن قدر صحیح انجام شود که توجه کاربر شما را در اولین نگاه به خود جلب کند.
رونق اقتصادی
برندسازی می تواند کسب و کار شما را دچار تحول اساسی کند. وقتی شما به عنوان یک برند شناخته شده عمل می کنید، در واقع دارید به کاربر اطمینان خاطر می دهید که شما یک کسب و کار دارای اعتبار هستید. معتبر بودن شما، اعتماد مخاطب شما را جلب می کند، چون دارید به او می گویید که شما در بازار اقتصادی، جایگاه تثبیت شده ای دارید.
تشویق کارمندان
کسانی که برای یک برند معتبر کار می کنند، اعتماد به نفس و احساس رضایت شغلی بالاتری دارند. این خود مهم ترین عامل برای افزایش بازدهی کاری است. در واقع رضایت کارمندان یا صاحبان مشاغل، باعث ارائه خدمات بهتر به کاربران می شود. هر کاربری که از محصول یا کسب و کار شما رضایت داشته باشد، می تواند شما را به کاربران دیگر هم معرفی کند. این خود به معنای رونق کسب و کار و افزایش درآمد است.
تبلیغات در برندسازی
تبلیغات مهم ترین جزء ایجاد برند برای یک کسب و کار است. معرفی صحیح خدمات شما، پشتیبانی و اطلاع رسانی صحیح، ارکان مهمی هستند که می توانند جایگاه برند شما را در بازار تثبیت کنند.
بسترهای تبلیغاتی
اینستاگرام
برندها می توانند در کپشن های اینستاگرام، معرفی شوند. اینستاگرام یک نرم افزار محبوب است که مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین خاطر است که تبلیغات در اینستاگرام، به راحتی می تواند جای خود را در دل مخاطب باز کند.
رپرتاژهای تبلیغاتی
رپورتاژهای تبلیغاتی در سایت های معتبر هم می توانند یکی دیگر از بسترهایی باشند که برند را به مخاطب بشناسانند. مثلا در زمینه زیبایی و سلامتی، سایت های معتبر و پربازدیدی وجود دارند که می توانید تبلیغات خود را به آن ها بسپارید.
طراحی سایت
حتما شما هم قبول دارید که امروزه بسیاری از مردم، اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت به دست می آورند. دیگر دوره پخش تراکت یا ارسال پیام های تبلیغاتی به سر رسیده است. امروزه مردم با یک کلیک به دنیای بی نهایتی وارد می شوند که می تواند اطلاعات بسیار متفاوتی را در اختیار آن ها قرار دهد. بنابراین، طراحی سایت یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی است.
ویژگی های یک سایت خوب
طراحی سایت، کار آسانی نیست. برای این که شما یک سایت خوب داشته باشید، باید یک تیم محتوای قوی داشته باشید. مطالبی که در سایت به اشتراک گذاشته می شوند، تاثیر زیادی روی مخاطب شما دارند. بنابراین اگر می خواهید از سایت برای تبلیغات خود استفاده کنید، بهتر است از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید.
در لینک زیر،می توانید راه ارتباطی با یک تیم حرفه ای جهت تبلیغات پزشکی خود را پیدا کنید.
تبلیغات پزشکی
علم پزشکی، در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده است. تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است که افراد به اطلاعات مختلفی در زمان بسیار کوتاهی دسترسی داشته باشند. امروزه افراد برای پیدا کردن پزشک مناسب یا خدمات پزشکی مورد نیاز خود به اینترنت مراجعه می کنند، اطلاعات مربوط به پزشک های مختلف را با هم مقایسه می کنند و به این روش می توانند بهترین مراکز درمانی را پیدا کنند.
برندسازی شخصی
شاید شما یکی از بهترین پزشک های شهر خودتان باشید. شاید یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات پزشکی باشید. اما تا زمانی که کسی شما را نشناسد، نمی توانید بهره کافی از دانش و مهارت خود ببرید. بهترین روش تبلیغات برای شما این است که از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید. این تیم حرفه ای می تواند با طراحی سایت، پشتیبانی، رپورتاژ آگهی، شما را به مخاطبان خود معرفی کند.
منابع
نگارنده ومترجم: سیمین معروف