مزایای دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

اهمیت دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی در جذب بیماران بیشتر| بهترین محل برای تبلیغ دندانپزشکی

 چرا باید دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی اولویت همه دندانپزشکان باشد؟

فرصت های بازاریابی مختلفی برای دندانپزشکان وجود دارد و البته بهترین راه این است که آن ها بر روی دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی متمرکز شوند. اگر تا کنون شما از دیجیتال‌ مارکتینگ دندانپزشکی برای جذب بیمار به مطب خود استفاده نکرده اید وقت آن رسیده که در نحوه بازاریابی خود تغییراتی را به وجود بیاورید.

منظور از بازاریابی دندانپزشکی این است که از اینترنت و وسایل الکتریکی که به این فضای مجازی متصل می شوند برای برقراری ارتباط با بیماران در سرچ گوگل، شبکه های اجتماعی و وب سایت های دندانپزشکی استفاده کنید.

طبق گزارش Internet Live Stats  هر روز بیش از ۳ میلیارد سرچ در گوگل انجام می شود که بدون شک تعدادی از این سرچ ها به یافتن یک دندانپزشک خوب در محل زندگی کاربران ارتباط دارد.

اتکا به روش‌ های قدیمی بازاریابی از قبیل ارسال ایمیل یا تبلیغات رادیویی با بازدهی بسیار کمی همراه است به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ بازاریابی دیجیتال بروید. می پرسید چرا؟ در بخش زیر پاسخ این سوال داده شده است.

 

 مزایای بازاریابی دیجیتال برای دندانپزشکان چیست؟

مزایای دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی
مزایای دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

اهمیت بازاریابی دیجیتال در همه حوزه ها به خوبی مشخص شده است، در بخش زیر ما به مزایای بازاریابی دیجیتال در عرصه دندانپزشکی می‌ پردازیم.

 

 بازاریابی درون گرا موثرتر از بازاریابی برون گرا است

بازاریابی در دو مقوله قرار می‌گیرد: بازاریابی درون گرا یا inbound و بازاریابی برون گرا یا outbound . بازاریابی درون گرا به فرآیندی گفته می‌شود که شما با تولید محتوا برای بیماران خود، آنها را به سمت مطب تان جذب می کنید.

در مقایسه با بازاریابی برون گرا شما باید به جستجوی بیمار خود بپردازید و با سایر پزشکان در حوزه مشترک رقابت کنید. ۳۲ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که تاکتیک های بازاریابی برون‌ گرا بیش از اندازه واقعی برآورد شده است.

اگر شما از استراتژی برون گرا استفاده می کنید این جمله را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید چون همان طور که شما در حوزه دندانپزشکی تخصص دارید این افراد هم در زمینه بازاریابی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

 

 مراجعه کنندگان ارتباطات آنلاین را ترجیح می دهند

اولویت با ارتباطات آنلاین است
اولویت با ارتباطات آنلاین است

ارسال ایمیل موثر ترین روش برای کانال بازاریابی است. هنگامی که شما از اصول صحیح بازاریابی دیجیتال استفاده کنید می توانید دقیقاً همان چیزی که بیمار می‌ خواهد را در اختیار او قرار دهید. خوب فکر کنید و ببینید بیماران شما کدام راه های ارتباطی را ترجیح می دهند. موفقیت کمپین شما در گرو انتخاب روش ترجیحی آن‌ها است.

 

 بازاریابی آنلاین کم هزینه تر است

موفقیت در عرصه دندانپزشکی و در اختیار داشتن بیماران بیشتر با دقت کردن به همه جوانب محقق خواهد شد. صرف هزینه یکی از فاکتورهای مهمی است که در عرصه بازاریابی باید به آن توجه کرد.

شاید ندانید اما هزینه بازاریابی برون گرا نسبت به بازاریابی درون گرا ۴۹ درصد بیشتر است. این رقم نجومی است و نمی‌توان از کنار آن به سادگی رد شد. تصور کنید که برای تبلیغات مطب خود اقدام به چاپ کارت کرده اید.

حالا با خودتان حساب و کتاب کنید تا متوجه شوید که چه هزینه‌ های گزافی را برای این کار پرداخت نموده اید. این در حالی است که دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی با صرف هزینه کمتری همراه است و نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

 

 ارزیابی میزان موفقیت در دیجیتال مارکتینگ ساده‌تر است

سهولت ارزیابی میزان موفقیت
سهولت ارزیابی میزان موفقیت

در تبلیغات دندانپزشکی به شیوه سنتی از قبیل تبلیغ کردن در روزنامه های محلی، نمی توان به طور دقیق میزان موفقیت به دست آمده را ارزیابی نمود و به همین دلیل بررسی اثر گذاری مثبت آن کار دشواری محسوب می شود ولی در عوض بررسی میزان موفقیت بازاریابی دیجیتال کار ساده ای است.

شما می توانید با مرور داده های آماری از قبیل ترافیک وب سایت از تعداد افرادی که از پیج شما بازدید کرده اند مطلع شوید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست بیاورید. نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال با بازاریابی به سبک قدیمی اصلاً قابل مقایسه نیست.

 

 کمپین خود را با نتایج حقیقی مطابقت دهید

رمز دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی یافتن تاکتیک‌های موثر است. برای پیدا کردن این تاکتیک ها باید به سراغ فرایند آزمون و خطا بروید. اما دیجیتال‌ مارکتینگ به شما کمک می‌کند موفقیت کمپین خود را در شرایطی که در حال پیشرفت هستید مشاهده کنید.

از آنجایی که وفق یافتن با روش های نوین از قبیل کمپین در شبکه های اجتماعی کار نسبتاً ساده است می توانید فوراً هرگونه تغییرات ضروری را در آن به وجود بیاورید. اما این فرآیند در روش های بازاریابی سنتی از قبیل تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد های تبلیغاتی به سادگی بازاریابی دیجیتال نیست.

 

 بازاریابی هدف خود را مشخص کنید

مشخص کردن بازاریابی هدف
مشخص کردن بازاریابی هدف

در بازاریابی دیجیتال موفقیت‌ آمیز باید همه هدف شما شناسایی اصول ایده آل برای بیماران باشد. این فرایند در بازاریابی دیجیتال ساده است زیرا شما می توانید صفحات محبوب در وب سایت و وبلاگ و اکانتی که در شبکه‌های اجتماعی دارید را پیدا کنید.

هنگامی که شما با مطالب مورد علاقه بیماران خود آشنا می شوید و تعداد دفعات به اشتراک گذاری این مطالب را می بینید می توانید پیام های بازاریابی خود را متناسب با نیازهای بیماران تان طراحی نمایید.

تولید محتوای خلاقانه و مخاطب پسند شما را به سکوی پرش به سمت موفقیت نزدیک خواهد کرد. دیجیتال‌ مارکتینگ موثرترین روش برای ارتقاء شرایط فعلی شما است. وقت آن رسیده که از روش‌ های قدیمی دست بردارید و به سراغ بازاریابی نوین در عرصه دیجیتال بروید.

 

 بازاریابی برای مطب دندانپزشکی

بازاریابی برای مطب دندانپزشکی
بازاریابی برای مطب دندانپزشکی

قرار ملاقات با دندانپزشک برای تعداد زیادی از افراد یک فرآیند بسیار دشوار است و می خواهند هر طور که شده از آن فرار کنند اما راهی برای فرار از آن وجود ندارد. صرف نظر از این که چقدر افراد مختلف به سلامت دندان های خود اهمیت می دهند و از همه روش های مراقبت از دندان پیروی می کنند همچنان به سالی دو بار مراجعه به دندانپزشک نیاز خواهند داشت.

از سوی دیگر جذب بیماران به کلینیک دندانپزشکی نیز اقدام چالش‌ برانگیز است اما استفاده از شبکه های اجتماعی راه حل این معضل است. به طور کلی اکثر افراد تا زمانی که مشکلی برای دندان‌های شان پیش نیاید به سراغ دندانپزشک نخواهند رفت اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌ بوک، اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین یک ابزار مهم برای دندانپزشکان است.

در حال حاضر اکثر افراد برای پیدا کردن یک دندانپزشک خوب به سراغ شبکه های اجتماعی می روند و سایت های مختلف را زیر و رو می کنند تا بتوانند از میان صفحه های پیشنهادی به پزشک مورد نظر خود برسند. خب چرا شما از چنین فرایندی بهره نگیرید؟ شما هم می توانید با طراحی صفحه شخصی تان به بازاریابی برای مطب خود بپردازید و از مزایای دیجیتال مارکتینگ در عرصه دندانپزشکی بهره مند شوید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *