بازاریابی برای مطب

بازاریابی برای مطب | 9 روش خلاقانه در بازاریابی آنلاین مطب ها!!

بازاریابی برای مطب

بازاریابی برای مطب

تصور کنید به زودی یک مطب پزشکی تاسیس کنید. یا قبلا این کار را کرده اید. حالا در هر زمینه ی تخصصی، اعم از فیزیوتراپی گرفته تا زیبایی و غیره. برای تبلیغاتش چه می کنید؟ استراتژی بازاریابی شما چگونه است؟
تراکت چاپ می کنید و چند نفری را استخدام می کنید تا آنها را میان مردم پخش کنند؟ در نمایشگاه های مختلف شرکت می کنید؟از دوستان پزشک خود می خواهید مطبتان را به دیگران معرفی کنند؟ راهکار مدنظر شما چیست؟

بازاریابی برای مطب
بازاریابی برای مطب

واقعیت این است که همه ی این روش ها زمانی تنها گزینه ی پیش روی یک پزشک برای بازاریابی مطبش بودند.مابقی همه صبر کردن و امید بستن روی تبلیغات دهان به دهان میان مراجعان است. اما امروزه شرایط فرق کرده. امروز عصر دیجیتال است. دنیای مجازی این روزها آنقدر در زندگی همه ی ما نفوذ کرده که خیلی ها دیگر تا سر کوچه نمی روند که خرید کنند، بلکه آنلاین سفارش می دهند!
همه گیر شدن فضای مجازی هم می تواند یک مزیت فوق العاده باشد، و هم یک نکته ی منفی. بازاریابی آنلاین برای مطب شاید برای پزشکانی که می بینند بیمارانشان کم کم جذب مطب های جدید می شوند، همچنین حاضر نیستند تن به روش های نوین بازاریابی بدهند، یک پوئن منفی است.
اما از طرفی مطب هایی که خود را به روز کرده اند و با طرح ریزی استراتژی ها جدید و مدرن، اقدام به تبلیغات و بازاریابی آنلاین کرده اند، سود زیادی از این روش مارکتینگ برده اند.

راه اندازی سایت پزشکی

راه اندازی یک سایت پزشکی به تنهایی کافی نیست. یعنی اگر یک پوسته بخرید، کمی تغییرش دهید و تبلیغتان را در آن بارگزاری کنید، نمی توانید با خیال راحت بنشینید و مطمئن باشید که سیل مراجعین به مطب شما سرازیر می شوند. بلکه بازاریابی آنلاین ، به خصوص در زمینه ی طراحی سایت نکات مهم و حیاتی دارد که نباید از آنها غافل باشید.
اما از طرف دیگر مطمئن باشید که اگر بازاریابی انلاین را به درستی انجام دهید، قطعا پاسخ شگفت انگیزی از آن خواهید گرفت.
در ادامه به 9نکته ی مهم برای موفقیت در بازاریابی برای مطب به صورت آنلاین اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راه اندازی سایت پزشکی
راه اندازی سایت پزشکی

نکاتی برای بازایابی مطب

بازاریابی آنلاین برای مطب ها تشابهات بسیار زیادی با بازاریابی آنلاین برای موسسات خصوصی و بیمارستان ها دارد. اما تفاوت های مشخصی هم وجود دارد. در زیر به 9نکته ی مهم برای ساختن جذبه و قابل رویت بودن وبسایتتان اشاره خواهیم کرد.

1. سایتتان را به روز نگه دارید

ساختن یک وبسایت معمولی با محتوای تازه استراتژی شماره یک شما برای داشتن یک بازاریابی آنلاین موثر است. حتی زمانی که روی تبلیغات تمرکز می کنید ، داشتن یک وبسایت با کیفیت برای ارائه به مخاطبان کلید موفقیت شما خواهد بود.

2. بر روی جستجو های محلی تمرکز کنید

احتمال اینکه عموم بیماران شما متشکل از افراد هم محلی کلینیک شما باشند زیاد است. همچنین بیشتر مردم به دنبال خدمات درمانی مطب هایی می گردند که بعد از ساعات عادی کار می کنند، یا اینکه مطب بانوان در فلان محله هستند. داشتن یک بسته ی سه گانه در کنار یک نقشه که محل قرارگیری مطب شما را نشان می دهد شانس دیده شدن سایت شما از طرف بیماران محلی را بسیار زیاد می کند.

بازاریابی برای مطب
بازاریابی برای مطب

3. پزشکان مطب را در سایت بیشتر برجسته کنید

بعضی از بیماران بیشتر با خود مطب ارتباط برقرا می کنند و بعضی از آنها بیشتر با شخص پزشک درمانگر ارتباط برقرار می کنند. با گذاشتن اطلاعات زیاد در مورد پزشکان حاضر در مجموعه، توجه هر دو گروه را به مطب و پزشکان خود جلب کنید. این اطلاع رسانی باید به گونه ای باشد که وقتی نام آن پزشک در گوگل جستجو می شود، سایت شما به عنوان اولین پیشنهاد ظاهر شود.

4. مطمئن شوید که سایتتان به درد بخور است!

چرا بیماران شما باید به وبسایتتان سر بزنند؟ انها معولا دوست دارند با مراجعه به سایت بتوانند ساعات ویزیت را بررسی کنند و قرار تنظیم کنند، از پزشک بخواهند نسخه شان را دوباره بنویسد. یا به هر دلیل با پزشک یا پرستار در تماس باشند. اگر مطمئن نیستید که مخاطبان چرا به سایت شما سر می زنند، از دیگران بپرسید. یک پرسشنامه طرح کنید و روی میز سالن انتظار بگذارید و از مردم بخواهید آن را پر کنند.زمانی که دلیل مردم برای سر زدن به سایتتان را فهمیدید، مطمئن شوید که سایت شما دسترسی آسانی برای برآوردن نیاز مخاطبینتان دارد.

5. یک وبلاگ اضافه کنید

بیماران دوست دارند بدانند که تیم پزشکی شما چه اهدافی در سر دارد. همچنین خیلی از بیماران مشتاقند تا در فضای مجازی تجارب درمانی موارد مشابه بیماری خودشان را مطالعه کنند. علاوه بر آن بیشترین جستجو های اینترنتی در زمینه ی مسائل پزشکی مربوط به جمع آوری اطلاعات در مورد بیماری های مختلف است. مطمئن شوید که سایت شما منبع خوبی برای ارائه ی این اطلاعات خواهد بود.

6. پورتال بیمار را به وبسایت خود اضافه کنید.

این کار از انچه که فکرش را می کنید بسیار راحت تر است. داشتن یک پورتال شخصی همچنین دسترسی و استفاده ی بیمار از سایت شما را آسان تر می کند. علاوه بر اینکه رضایتمندی او را هم بالاتر می برد.

بازاریابی برای مطب
بازاریابی برای مطب

7. یک فهرست ایمیلی درست کنید

این را بدانید که بیماران شما از قبل اجازه ی برقراری ارتباط را به شما داده اند. از کسانی که به سایت شما مانند یک ملاقات گر سر می زنند، در قالب یک پاپ آپ بخواهید که در سایتتان ثبت نام کند. مطمئن باشید که وقتی افراد اطلاعات مفیدی از شما دریافت کنند، احتمال اینکه در زمانی که به کمک های پزشکی نیاز دارند به شما فکر کنند بسیار بالا می رود.

8. بخش ایمیل مارکتیگ سایت را راه بیندازید

ماهانه یک ایمیل برای بیماران عضو سایتتان بفرستید تا به آن ها وقت ویزیتشان را یادآوری کنید. یادتان باشد که بیمارن دوست دارند از شما خبر داشته باشند. این کار به آنها اطمینان می بخشد که حواس شما به آنها هست. در نهایت هم باعث می شود به مطب شما بازگردند.

9. از شبکه های مجازی استفاده کنید

تحقیقات نشان داده اند که بیماران دوست دارند از طریق شبکه های مجازی با متخصصین سلامت در ارتباط باشند. داشتن صفحه ای برای مطب در شبکه های مجازی به بیماران و مخاطبان شما کمک می کند تا ارتباط بهتری از این طریق با شما پیدا کنند.

مجموعه ی ما با داشتن سابقه ی راه اندازی ده ها وبسایت پزشکی ، شاید بهترین قدم برای شروع بازاریابی مطبتان باشد. می توانید با ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در زمینه ی خدماتی که به شما ارائه می کنیم ، به دست آورید !

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع مقاله

 


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *