بهترین جا برای تبلیغ مطب

بهترین جا برای تبلیغ مطب | معرفی شیوه های نوین تبلیغات پزشکی!

بهترین جا برای تبلیغ مطب

بهترین جا برای تبلیغ مطب
به عنوان یک تیم حرفه ای طراحی سایت برای پزشکان و دیجیتال مارکتینگ برای حیطه های سلامت ، یکی از اصلی ترین سوالاتی که از ما می شود این است که بهترین جا برای تبلیغ مطب کجاست ؟
پاسخ به این سوال می تواند تا مدت زیادی طول بکشد ، چرا که تنوع پلتفرم های تبلیغاتی به قدری زیاد شده که باید میان آن ها انتخاب درستی داشت!
اما شاید بتوانیم به شما بگوییم که واقعا بدترین نوع تبلیغ پزشکی یا مطب چیست !!
شاید شما هم دیده باشید که در کوچه و خیابان یک تراکت کوچک به اندازه ی کارت ویزیت به شما داده می شود که فقط حاوی شماره تلفن و آدرس پزشک یا مطب مربوطه است!

بهترین جا برای تبلیغ مطب
بهترین جا برای تبلیغ مطب

خب انگیزه ی شما برای مراجعه به آن مطب چه می تواند باشد ؟! اصلا چرا باید رغبت کنید و از میان هزاران هزار مطب و پزشکی که وجود دارد ، بخواهید به سراغ این یکی بروید؟!
خب به نظر می آید که این گونه شیوه های تبلیغی به هیچ دردی نمی خورند و صرفاً دور ریختن پول به حساب می آیند!
در حقیقت اگر بخواهید در این حیطه ، بدون هیچ گونه پیش آگاهی وارد شوید ، شکست در کمین شما خواهد بود.

تبلیغات و بازاریابی قبل از هر چیز استراتژی خاص خود را می طلبد و شاید بهترین راهکار این است که با کارشناسان مشورت کنید. از صفحه ی تماس با ما می توانید با همکاران ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

شما باید ده ها پلتفرمی که می توانید از آن ها برای تبلیغ خود استفاده کنید را پیدا کرده و جنبه های مختلف هر کدام را بررسی کنید.
به عنوان مثال در حال حاضر خیلی از مشاغل ( از جمله حیطه های پزشکی ) به شبکه ی اجتماعی اینستاگرام رو آورده اند. اما فعالیت حرفه ای در این شبکه نیز نیاز به طرح ریزی و برنامه دارد. نمی توان انتظار داشت که صرفا یک پیج ساخته و تند تند پُست بگذارید و به این ترتیب فالورهایتان زیاد شود!

بهترین جا برای تبلیغ مطب
افزایش فالور ، تولید محتوا برای اینستاگرام ، هشتگ گذاری و… نیاز به برنامه ریزی یک کارشناس خبره دارد و کمتر پیش آمده که شخصی بدون کمک افراد حرفه ای بتواند در این حیطه رشد کرده و صاحب نام شود.

بهترین جا برای تبلیغ مطب
بهترین جا برای تبلیغ مطب

کدام شبکه ی اجتماعی برای تبلیغات مطب بهتر است ؟

همه ی شبکه های اجتماعی به شرط استفاده ی درست می توانند برای شما سوددهی داشته باشند. اما باید مسائل زیادی را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، فیلترینگ تلگرام باعث شد که نقش آن در کسب و کارها کمرنگ تر شود. اگر یک کارشناس ماهر در کنار شما بود ، از همان لحظه ی اول فیلترینگ باید به شما می گفت که بهتر است هرچه سریع تر تبلیغات خود را به سمت مثلا اینستاگرام سوئیچ کنید.
شبکه های اجتماعی دیگری هم هستند که منحصرا برای حرفه ای و مشاغل طراحی شده اند ، مثل لینکدین !!
به عنوان یک پزشک یا صاحب مطب ، باید قبل از هر چیزی در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما در کدام شبکه ی اجتماعی هستند! به عنوان مثال اگر تخصص شما در حیطه های زیبایی است ، ساخت یک پیج اینستاگرامی از نان شب نیز واجب تر خواهد بود!

بهترین جا برای تبلیغ مطب

متن تبلیغات پزشکی چه باشد ؟

این هم یکی دیگر از سوالاتی است که خیلی از پزشکان و صاحبان مطب می پرسند!!
روتین ترین و البته بدترین متن تبلیغات پزشکی مثل این است : مطب دکتر فلان از ساعت 9 تا 8 شب آماده ویزیت بیماران می باشد ، جهت تنظیم ملاقات با ما تماس بگیرید !!

بهترین جا برای تبلیغ مطب
اجازه بدهید به شما بگوییم اگر چنین متنی را برای خود تبلیغ کنید ، مخاطب با اولین نگاه به این متن تبلیغاتی به چه چیزهایی فکر خواهد کرد :
اول این که مستقیماً فرد را بیمار خطاب کرده در حالی که ممکن است وی صرفاً مشکل کوچکی داشته باشد. در کل استفاده از واژه ی بیمار می تواند ذهنیت منفی را به شکلی ناخودآگاه در فرد بکارد!استفاده از کلمه ی مراجعه کننده یا …می تواند از بار منفی آن کم کند!

متن تبلیغات پزشکی
متن تبلیغات پزشکی

دوم این که شما هیچ توضیحی راجع به خودتان نداده اید. شما که هستید؟ چرا باید به شما اعتماد کنیم ؟ چه خدماتی ارائه می کنید ؟هیچ!!
روزانه صدها شماره تلفن پزشکان به افراد ارائه می شود. واقعا چرا باید شما را به خاطر بسپارند؟

شعار تبلیغاتی ندارید! این بدترین کار ممکن است.باید فضای رسمی را کمی بشکنید و جمله های امیدبخشی در تبلیغات خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر پزشک زیبایی هستید و می خواهید برای بوتاکس خود تبلیغ کنید ، این جمله می تواند مخاطب را به سمت شما جذب کنید : با تزریق بوتاکس در مطب ما، با چین و چروکهایتان خداحافظی کنید!

بهترین جا برای تبلیغ مطب
ساعت ملاقات ، آدرس و شماره تماس را با فونت ریز در گوشه ای از تبلیغات خود جای دهید!
البته همه ی این ها بستگی به جایی دارید که در آن تبلیغ خود را می گذارید. به عنوان مثال اگر بنر تبلیغاتی دارید ، نیازی به جملات طولانی نیست. تا حالا شنیده اید که یک عکس بهتر از هزار جمله است؟!!

به جای استفاده از جملات مختلف ، تصویر خوبی را انتخاب کنید که خود گویای همه ی خدمات شما و مطبتان باشد. این گونه خود فرد به دنبال شما خواهد بود و نیازی نیست چیزی را به او حقنه کنید!

تبلیغات پزشکی رایگان خوب است ؟

اولین جایی که برای تبلیغ رایگان به ذهن همه خطور می کند ، وبسایت هایی مثل دیوار یا شیپور هستند. اما برای این که افراد به شما اعتماد داشته باشند ، باید اندکی ظریف تر عمل کنید و برای کار خود به قدری اعتبار و اهمیت قائل باشید که از طریق پلتفرم هایی مثل دیوار و شیپور تبلیغ کار خود را نکنید!

اصولا تبلیغات رایگان برای پزشکان و مطب ها ایده ی چندان جالبی نیست! چرا باید به پزشکی یا مطبی اعتماد کنم که به قدری درآمد ندارد که مقداری را صرف تبلیغات درست و حسابی کند؟!

تبلیغات پزشکی رایگان
تبلیغات پزشکی رایگان

همیشه سعی کنید که در روند تبلیغات و بازاریابی ، خودتان را جای مخاطب بگذارید، این گونه متوجه خواهید شد که مخاطب شما چگونه فکر می کند ، چه می خواهد و بهترین راه برای جذب وی چیست ؟

روش جذب بیمار در مطب چیست

صحبت از جذب بیمار به مطب شد و ما را به یاد این انداخت که خیلی از پزشکان تصور می کنند با صرف اندکی هزینه دیگر باید مراجعه کنندگان به سمت آن ها سرازیر شوند. در حالی که دیده شدن یک چیز است و کشاندن بیماران به مطب چیزی دیگر!!

اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری راجع به روش های جذب بیمار به مطب به دست آورید ، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین جا برای تبلیغ مطب | معرفی شیوه های نوین تبلیغات پزشکی!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *