اهمیت بازاریابی بیمار

حقایق پیدا و پنهان راهکارهای جذب بیمار به مطب|بازاریابی بیمار رمز موفقیت پزشکان

سه گام مهم برای افزایش بیماران مطب

توجه به مسئله سلامت در مقایسه با سایر مسائل یک موضوع فردی تلقی می شود اما این موضوع در خصوص پزشکان و پرستاران یک بخش از شغل آنها محسوب می گردد. بررسی سابقه پزشکی بیماران، سطح فعلی سلامت آن ها و پیش بینی نیازهای آینده این افراد کاملاً ضروری است. اما تعداد زیادی از جنبه‌ های تجربیات بیماران در محیط پزشکی به طور دقیق بررسی نشده است و اکثر پزشکان از مسئله بازاریابی بیمار غافل هستند.

این در حالی است که توجه به این موضوع در رشد موفقیت آنها تاثیر به سزایی را دارد. بازاریابی بیمار به طور صحیح در حفظ بیماران فعلی، جذب بیماران جدید، توسعه ارتباطات طولانی مدت با بیماران و کسب موفقیت و شهرت بیشتر نقش مهمی را ایفا می کند.

 

چرا بازاریابی بیمار اهمیت دارد؟

اهمیت بازاریابی بیمار
اهمیت بازاریابی بیمار

رقابت در عرصه پزشکی بسیار زیاد شده است و دیگر بیماران برای عوض کردن پزشک خود هیچ گونه تردیدی نخواهند داشت. شاید شنیدن این خبر باعث حیرت شما شود اما باید بدانید که ۴۳ درصد از بیماران فعلی شما در چند سال آینده به عوض کردن پزشک خود فکر خواهند کرد و البته بیش از ۵۴ درصد از بیماران طی مدت ۲ تا ۳ سال گذشته پزشک خود را عوض کرده ‌اند.

آیا شما هم به این مسئله فکر می کنید که چگونه بیماران خود را حفظ کنید؟ خوب باید خدمت شما عرض کنم که رمز موفقیت شما این است که یک سیستم هوشمند طراحی کنید که بتواند در خارج از محیط مطب نیز حلقه اتصال شما بیماران را حفظ کند و اجازه ندهد از شما فاصله بگیرند.

اجازه بدهید در بخش زیر نگاه دقیق تری به سه استراتژی مهم برای بازاریابی بیمار و حفظ ارتباط نزدیک با آنها بپردازیم.

 

به طراحی وب سایت بپردازید

دنیای امروز تفاوت های بسیار زیادی با گذشته دارد و به عبارتی فاصله گذشته و حال از زمین تا مریخ می باشد. امروزه بیماران تمایل دارند که بیشتر با پزشک خود در ارتباط باشند و بتوانند در اسرع وقت پاسخ سوالات خود را دریافت کنند به همین دلیل طراحی سایت و استفاده از سوشال مدیا برای شما کاملاً ضروری خواهد بود.

نقش سوشال مدیا برای موفقیت پزشکان
نقش سوشال مدیا برای موفقیت پزشکان

اصلا استفاده از سوشال مدیا یک ابزار حیاتی برای بازاریابانی است که می ‌خواهند ارتباطات خود را با مراجعین شان حفظ کنند. با توجه به اهمیت بازاریابی استفاده از ارتباطات آنلاین به شما برای رونق مطب تان کمک خواهد کرد.

شما باید سایت خود را به نحوی طراحی کنید که حاوی اطلاعات مفید و البته جذابی باشد که بیماران را برای مطالعه بیشتر و البته ارتباط با شما تشویق کند. هرگز از نفوذ کلامی که برای تولید محتوای به کار گرفته شده است غافل نشوید.

 

بر روی بیماران خود هدف گذاری کنید

در این شرایط شما باید بیماران خود را انتخاب کنید و به جذب آنها بپردازید. البته باید بدانید که در حال حاضر بیماران قبل از مراجعه به مطب پزشک تصمیم خود را برای اقدامات پزشکی مورد نیاز شان گرفته اند. همه افراد قبل از مراجعه به پزشک سری به اینترنت می ‌زنند و به جستجوی مطالب مختلف می ‌پردازند و علائم و نشانه هایی که دارند را چک می کنند.

هدف گذاری بر روی بیمار
هدف گذاری بر روی بیمار

در واقع این افراد حدود ۷۲ درصد از کاربران اینترنت را تشکیل می دهند. به عبارتی هنگامی که بیمار قدم در مطب پزشک می گذارد یک پیش آگاهی درباره بیماری خود و حتی نحوه درمان مشکلاتش دارد یعنی قبل از ویزیت با شما یک تحقیق کامل انجام داده است. با توجه به این مسئله باید بگوییم که با این دیدگاه شما یک فرصت جدید برای بازاریابی بیمار در اختیار خواهید داشت.

شما می توانید با اجرای استراتژی ارتباط بین پزشک و بیمار در فضای اینترنت بر روی آن‌ها هدف گذاری کنید تا ارتباط مستقیمی با بیماران فعلی و آینده خود داشته باشید. در این شرایط شما به بیماران خود کمک می کنید از طریق وب سایت شما به اطلاعات مورد نیازشان دست پیدا کنند و سپس راهی مطب شما شوند.

 

نسبت به بیمار خود حس دلسوزی داشته باشید

همه ما در دوران کودکی آن دسته از پزشکانی را دوست داشتیم که مهربان بودند و بعدها که بزرگ تر شدیم از مهربانی آنها تحت عنوان دلسوزی یاد کردیم. با توجه به این مسئله می ‌توانید لحن مناسبی را برای ارتباط با بیماران خود انتخاب کنید تا آنها از مراجعه به مطب شما احساس پشیمانی نکنند.

دلسوزی و همدردی با بیمار
دلسوزی و همدردی با بیمار

اجازه بدهید به یک تجربه شخصی در این زمینه اشاره کنم. چند سال پیش به علت کسالتی که داشتم به یکی از پزشکان مطرح مراجعه کردم. اما برخورد نامناسب پزشک باعث شد که دیگر به سراغ او نروم و هرگز او را به دوستان و آشنایانم معرفی نکردم. من فقط کمی دلسوزی و درک شدن از طرف پزشکم را می خواستم اما آنچه که از برخورد پزشکم دیدم مایوس کننده بود.

همه بیماری ها شبیه یکدیگر نیستند و توضیح دادن برخی از آنها برای بیمار دشوار است و صد البته پذیرش بیماری توسط فرد مراجعه کننده راحت نخواهد بود. در چنین حالتی شما باید بتوانید در کنار پزشک بودن ضمن همدلی با بیمار خود به او برای پذیرش شرایط ایجاد شده کمک کنید. نشان دادن حس دلسوزی و همدردی با بیمار به او نشان می دهد که برایش احترام قائل هستید و او را درک می کنید.

 

چرا بر اهمیت بازاریابی بیمار تاکید داریم؟

به نظر می رسد که استراتژی بازاریابی بیمار در دنیای امروز به یکی از رموز موفقیت پزشکان تبدیل شده است. برای بهره گرفتن از این اصل باید در ابتدا بتوانید نقش بازاریابی را برای کسب نتایج مثبت درک کنید.

دلیل تاکید بر بازاریابی در حیطه پزشکی
دلیل تاکید بر بازاریابی در حیطه پزشکی

هر چه از استراتژی های بهتری استفاده کنید بدون شک نتایج بهتری را به دست خواهید آورد. یکی از مزایای بازاریابی بیماران این است که با جذب بیمار بیشتر فقط درآمد شما افزایش پیدا نمی کند بلکه تجربه شما نیز در ارتباط با بیماران و اختلالات آنها افزایش خواهد یافت. چه چیزی بهتر از این؟?

 

نتیجه گیری

بیماران نقش مهمی را در برنامه درمان خود ایفا می کنند اما وب سایت ها می توانند فرایند خود تشخیصی را ساده کنند پس شما با طراحی یک وب سایت مناسب چنین بستری را برای آنها فراهم کنید. بازاریابی بیماران در مقایسه با گذشته دشوارتر و چالش برانگیزتر شده است پس سعی کنید از روش ‌های مناسب برای این کار استفاده کنید.

شما می توانید از طریق تولید محتوایی که برای بیمار قابل فهم هست را به سایت خود جذب کنید و مراحل مراجعه ی او به مطب خود را فراهم نمایید. به عنوان نکته آخر باید خدمت شما عرض کنیم که بیماران شما دیدگاه بهتری درباره نیازهای پزشکی خود دارند اما شما به عنوان پزشک می توانید با استفاده از روش ‌های هوشمندانه کاری کنید که فراموش تان نکنند و به مطب شما مراجعه نمایند.

برای جذب بیشتر بیماران به مطب خود یک اقدام درست و منطقی را انجام دهید. طراحی وب سایت برای تبلیغ مطب شما یک اقدام سودمند و مثبت است که با نتایج بسیار خوبی همراه خواهد شد.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *