بازاریابی پزشکان

بازاریابی پزشکان | استراتژی آنلاین مارکتینگ برای پزشکان

بازاریابی پزشکان

بازاریابی پزشکان

تصور کنید خودتان در جایگاه یک بیمار قرار گرفته اید. وقتی می خواهید برای درمان بیماری که دارید به یک متخصص مراجعه کنید، چگونه پزشک مورد نظر را پیدا می کنید؟ اولین راهکاری که به ذهن اغلب مردم می رسد این است که از آشنایانشان که احتمالا تجارب مشابهی داشته اند سوال می پرسند.
اما همان توصیه کنندگان چطور پزشک متخصص را پیدا کرده اند؟ پزشکی هم یک کسب و کار است و هر کسب و کاری به بازاریابی نیاز دارد. برای اینکه کسی به شما مراجعه کند اول باید بداند که شما وجود دارید و در حال کارید. اما همیشه نمی شود روی توصیه ی بیماران پیشین یا همکارانی که بیمارانشان را به شما ارجاع می دهند حساب کرد مگر نه؟

بازاریابی پزشکان
بازاریابی پزشکان

خب به همین خاطر هم هست که تراکت ها و بروشور های تبلیغاتی زیادی از مراکز پزشکی مختلف، از دندانپزشک گرفته تا روانشناس را در جای جای شهر مشاهده می کنید. ولی سوال اینجاست که آیا خود شما حاضرید به همین راحتی ها به پزشکی که تراکت کلینیکش را دریافت کرده اید مراجعه کنید؟
واقعیت آن است که نه. خیلی ها با یک برگه اطلاعات تبلیغی راضی نمی شوند که سلامت خود را دست پزشک ناآشنایی بدهند. پس ترجیح می دهند پول خود را خرج کلینیک ها و مراجعه به پزشکانی کنند که به کارشان اعتماد دارند. اما چطور می توان با بازرایابی این اعتماد را بیماران به وجود آورد تا بتوانند به شما اطمینان داشته باشند؟
در دنیای امروز بستر آنلاین به مهمترین بستر برای تبلیغ و بازاریابی تبدیل شده است. یک نگاه آماری کوتاه به شما نشان می دهد که کلینیک ها و پزشکانی که سایت دارند چقدر از مزیت های آن بهره برده اند. تصورش را بکنید بیماری اسم شما را می شنود و آن را در گوگل جستجو می کند. سپس با سایتی مواجه می شود که می تواند عکس شما، سابقه ی تحصیلی و کاریتان را ببیند. فکرش را بکنید که این کار چه تاثیر فوق العاده ای روی جلب اعتماد او خواهد گذاشت.اما این فقط گوشه ای از مزایای بازاریابی آنلاین برای پزشکان است.

بازاریابی پزشکان
بازاریابی پزشکان
اگر شما هم قصد دارید با راه اندازی یک سایت و حضور قدرتمند در فضای مجازی، اتفاق ویژه ای را در بازاریابی کار خود به عنوان یک پزشک رقم بزنید، می توانید به ما مراجعه کنید. تیم ما با تخصص و سابقه ی درخشان در راه اندازی سایت های پزشکی، می تواند در کنار گذاشتن بنرهای تبلیغاتی و رپروتاژ آگهی های شما در سایت های پر بازدید به دیده شدن و جذب مخاطب برای شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با خدمات و برقراری ارتباط به صفحه ی تماس با ما سری بزنید.

در ادامه به برخی از راهکار ها برای بهبود بازاریابی پزشکان اشاره خواهیم کرد. راهکار هایی که اطلاع داشتن از آنها برایتان خوالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

1.برای سوددهی، نیاز بیماران را در نظر بگیرید

نیازها و انتظارات بیماران خود را درک کنید و سپس بر اساس آنها راهکارهای بازاریابیتان را تنظیم نمایید. یادتان باشد که هیچکس دوست ندارد که تحت عمل جراحی یا هر فرآیند درمانی دیگری قرار بگیرد. بیمار فقط می خواهد درمان شود و نمی داند که چه چیزی واقعا می تواند به او کمک کند. بنابراین در روند بازاریابی خود به جای اینکه گزینه های درمانی خشک را بیان نمایید، باید این پیام را واضح تر بیان کنید که شما قرار است دقیقا چگونه به آنها کمک کنید. اینکار به شما کمک می کند تا مراجعین بیشتری به دست بیاورید.

بازاریابی پزشکان
بازاریابی پزشکان

2.بازریابی یک هزینه نیست، یک سرمایه گذاری است

بازاریابی سوخت برنامه های هدفمند کسب و کار است. پس بازاریابی برای پزشکان باید با یک نقشه ی دقیق و پر جزئیات انجام شود. نقشه ای که بر اساس استراتژی ها و تاکتیک های امتحان شده است و شامل اهداف مشخص و ابزاری برای سنجش عملکرد بازاریابی شما یا به اصطلاح ROI است. نقشه ی بازاریابی همچنین شامل فهرستی از فعالیت های بازاریابانه است که به پزشکان کمک می کند علاوه بر پیدا کردن مراجعین جدید، بیماران قبلی خود را هم با رضایتمندی حفظ کنند.

3. از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید

انتظار می رود محتواهای ویدئویی تا پایان سال 2019 تا 80 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص دهند. در دوران امروز که سایت یوتوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ است، شما نمی توانید اهمیت ویدئو مارکتینگ را نادیده بگیرید. محتوای بصری از محتوای متنی تاثیر بیشتری دارد. استفاده از ویدئو همچنین رنک یا جایگاه وب سایت شما در گوگل را بالاتر می برد. شانس بالا آمدن محتوای ویدئویی 50 درصد بیشتر از محتوای متنی است.

بازاریابی پزشکان
بازاریابی پزشکان

در زیر به برخی از ایده هایی برای بازاریابی ویدئویی که می توانند به شما کمک کنند اشاره می کنیم:
• از معاینات بیمارانتان ویدئو تهیه کنید
• وب سایتی داشته باشید که هماهنگ با بارگزاری محتوای ویدئویی است
• از روند های درمانی یا عمل های جراحی ویدئو بسازید
• ویدئو هایی که به سوالات متداول پاسخ می دهد بسازید

4. از بیماران بخواهید نظراتشان را در ساییتان بنویسند

وقتی بحث بازاریابی پزشکان می شود، داشتن نظرات مراجعین اهمیت زیادی پیدا می کند. تقریبا 72 درصد بیماران نظراتی که در سایت های پزشکی ابراز می شوند را برای پیدا کردن یک پزشک بررسی می کنند. نظرات مثبت به بیمار کمک می کند تا راحت تر بتواند به شما اعتماد کند.از بیماران و مراجعان فعلی خود بخواهید تا نظراتشان را در سایت شما یا سایت های پزشکی دیگر بنویسند. همچنین هروقت نظری در مورد شما نوشته می شود حتما تلاش کنید به آن جواب دهید.

6.بازاریابی شبکه های اجتماعی

طبق تحقیقات انجام شده تقریبا 41 درصد بیماران ابراز می کنند که محتواهایی که در شبکه های اجتماعی دیده اند باعث شده تا یک پزشک را انتخاب کنند. انتشار محتواهای زیاد و خوب در فضای شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با بیماران خود داشته باشید و احتمال جذب مراجع بیشتر را افزایش دهید.هرچند ممکن است همه ی شبکه های اجتماعی مناسب تبلیغات شما نباشند، پس با یک تحقیق ساده بستر مناسب خود را پیدا کنید.

بازاریابی پزشکان
بازاریابی پزشکان

7.سایت تخصصی داشته باشید

تصور کنید که کسانی که به سایت شما مراجعه می کنند بتوانند ظرف 0.5 ثانیه بعد از بالا آمدن سایت نظرشان را در مورد مرکز درمانی شما بدهند. بیشتر از 5 درصد مراجعین به سایت شما اعتبار مرکز درمانی شما را براساس طراحی وب سایتتان ارزیابی می کنند. بنابراین سایت شما باید:
• خوش طرح باشد
• سریع لود شود
• هماهنگ با موبایل باشد
• از نظر سئو قوی باشد
• ایمن باشد
• پیدا کردنش راحت باشد

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله


اگر میخواهید در صفحه اول گوگل و در این سایت و 54 سایت دیگر سلامت و برای دهها کلید واژه مرتبط با تخصص شما ، مرکز زیبایی، مطب، بیمارستان یا کلینیک شما معرفی شود ، روی تصویر زیر کلیک کنید تا از همین امروز بیشتر دیده شوید. (نمایش تبلیغات پایه و ثبت مرکز شما رایگان است)

تبلیغات آرایشگاهها و مراکز زیبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *